piątek, 14 kwietnia 2023

Dlaczego i po co

    Na jednym z internetowych forów toczyłem dyskusję ze zwolenniczką Księgi Urantii, tak się zaczęła moja znajomość z tym dziełem. Ponieważ jestem sceptycznie nastawiony do wszelkich objawień, świętych ksiąg itp., nie inaczej było i tym razem. Na początek sprawdziłem, co piszą w Wikipedii. Z wersji polskiej nie dowiedziałem się zbyt wiele, za to z angielskiej już sporo. Później odwiedziłem inne miejsca w Internecie, które potwierdziły słuszność mojego wstępnego sceptycyzmu. Na tym blogu postaram się poddawać krytycznej analizie przede wszystkim tezę, że Księga Urantii zawiera objawienie, czy też jest w jakimś sensie księgą proroczą, świętą, w każdym razie zawiera przesłanie spoza Ziemi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Helena Petrovna Blavatsky, Helena Bławatska (1831 – 1891) to rosyjska mistyczka, współzałożycielka Towarzystwa Teozoficznego, czołowy teore...